Etli Nohut Yemeği Tarifi Malzemeler Nohutun Faydaları

Etli Nohut Yemeği

Nohut Yemeği

Nohut Yemeği

Etli Nohut Yemeği

Etli Nohut Yemeği, Türk ve Anadolu yemekleri içinde en yaygın, en bilinen yemeklerdendir. Her evde yaz kış mutlaka pişirilir. Yanında pilav, turşu, soğan, biber ile tavsiye edilir.

Pilavın en yakın arkadaşı denebilecek etli nohut yemeği hepimizin çok sevdiği bakliyat yemekleri arasındadır. Besleyici ve doyuruculuğu ile de kalbimizi kazanan bu yemeğin tarifi herkesin tarif defterlerinde yer almalı bence. Kış aylarında soğuk havaya inat içimizi ısıtan ve hastalıklara karşı bizlere direnç sağlayan etli nohut yemeğini yapmak düşünüldüğü kadarda zor değildir.

Annelerimizin her pilav yapışında yanına severek yaptığı etli nohut nasıl yapılır? Sizlerde evlerinizde anne yemeği olsun istiyorsanız bu akşam menünüze etli nohutu ekleyin. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun. 🙂

Etli Nohut Yemeği Tarifi

Malzemeler

Yarım kilo kuşbaşı doğranmış et

1,5 su bardağı haşlanmış nohut

1 adet kuru soğan

3 yemek kaşığı sıvı yağ

2 yemek kaşığı salça

Tuz

Pul biber

Etli Nohutun Yapılışı

Et kuşbaşı doğranıp yumuşayana kadar haşlanır. Soğanları yemeklik doğranıp sıvı yağda pembeleşene kadar kavrulur. Salça, tuz, pul biber eklenip 2 dakika daha kavrulur. Haşlanmış et ile haşlanmış nohut karıştırılır.

Daha sonra üzerlerine çıkacak kadar yaklaşık 6 su bardağı kaynamış su koyup beraber biraz daha (10-15 dakika kadar) kaynattıktan sonra ocağı kapatılır.

Etli nohut püf noktaları

Nohut yemeği yaparken kullanacağınız nohutları önceden haşlamanız yemeği daha kısa sürede yapmanızı sağlayacaktır.

Nohut yemeğini tencerede de düdüklü tencerede de yapabilirsiniz. Ancak düdüklü tencerede yapmak zamandan tasarruf etmenizi, nohutlarınızın daha hızlı ve daha güzel pişmesini sağlayacaktır.

Etli nohut yemeği yanına ne gider?

Etli nohut yemeğinizin yanına en çok yakışacak olan tartışmasız pirinç pilavıdır.

Etli nohut yemeği yanına pirinç pilavı yapmak istemiyorsanız bulgur pilavı yada daha farklı pilav çeşitleri yapabilirsiniz.

Pilavı daha öncesinde yapmışsanız makarnayı da tercih edebilirsiniz.

Yapacağınız mevsim salatası yada sevdiğiniz diğer salatalarda size yemeğinizde eşlik edebilir.

Nohut nasıl haşlanır?

Nohutları bir akşam öncesinden suya koyup bekletin. Ertesi gün yumuşayan ve şişen nohutların suyunu süzüp sudan geçirin. Düdüklü tencerede pişirecekseniz nohutları tencereye alıp üzerine su ekleyerek ocağa alın. Kaynadıktan sonra 10-12 dakika kaynatıp ocaktan alın. Normal tencerede pişirecekseniz daha uzun sürede nohutlar yumuşayıncaya kadar haşlayın. Haşlanmış nohutları soğuduktan sonra derin dondurucuda muhafaza ederek çorba ve pilavlarda kullanabilirsiniz.

Eğer nohutu haşlamaya vaktiniz yoksa 40-45 dakika kadar sıcak suda beklettikten sonra  aynı şekilde etleri kavurup salçasını ekledikten sonra nohutları ilave edip bol suyla birlikte düdüklü tencerede yarım saat kadar pişirebilirsiniz.

Etli nohut kalori

1 tabak etli nohut yemeği yaklaşık olarak 317 kaloriye denk gelmektedir.

Nohut

Nohut, çömlekçilik öncesi Neolitik B dönemine tarihlenen en eski baklagillerden biridir. Zengin bir lif kaynağıdır, sağlıklı yağlar, karbonhidratlar ve diğer birçok vitamini ve minerali içerir. Nohutlar da protein bakımından zengindir, bu nedenle veganlar ve vejetaryenler için harika bir et ikame olabilir.

Kilo vermenize yardımcı olur: Nohuttaki protein ve lif, sindirimi yavaşlatabilir ve size dolgunluk hissi verebilir. İştahınız kapandığında kilo vermeniz de kolaylaşacaktır.

Kemiklerinizi güçlendirir: Nohut, mangan, kalsiyum, demir, magnezyum, çinko ve K ve A vitaminleri için iyi bir kaynaktır. Bunların hepsi kemik gelişimi, kemik mineralizasyonu ve kollajen üretimi için önemlidir.

Cildinizi güzelleştirir: Nohutta bulunan C, E ve K vitaminleri cilt sağlığı için önemlidir. Yaraları iyileştirir, kırışıklıkları giderir, kuru cildi önler ve güneşin zararlarına karşı korurlar.

Sindirim sisteminizi düzenler: Nohut sindirimi iyileştirmeye, irritabl barsak sendromu risklerini azaltmaya ve kabızlığı önlemeye yardımcı olur.

Kan şekerinizi uygun seviyede tutar: Nohut, lif ve protein bakımından zengindir. Kan şekeri seviyelerimizin yedikten sonra çok hızlı yükselmesini önlemeye yardımcı olur, bu da diyabet yönetimi için önemlidir. Magnezyum ve çinko gibi bazı mineraller tip 2 diyabet riskini azaltabilir.

Kalp sağlığınızı korur: Magnezyum ve potasyum yüksek tansiyonun önlenmesine yardımcı olabilir. Bu, felç veya kalp krizi geçirme ihtimalini en aza indirir.

Göz sağlığınızı korur: Saç dökülmesini azaltırNohuttaki protein, A ve B vitaminleri saçlarınızı besler ve dökülmesini önler. Nohut A vitamini öncüsü ten-karoten içerir. Antiinflamatuar etkisi vardır ve gözle ilgili hastalık riskini azaltmaya yardımcı olur ve bunları önler.

Beyin sağlığınızı korur: Nohutta bulunan kolin, daha iyi bellek ve işlem de dahil olmak üzere gelişmiş bilişsel performans ile bağlantılıdır. Kanser riskini azaltır. Nohut, belirli kanser türlerinin riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Kolon hücrelerinde iltihabı azaltma potansiyeline sahip olan bütirat üretimi, kolon kanseri riskini azaltmaya yardımcı olabilir. Nohut ayrıca tümör büyümesini önlemeye yardımcı olan saponinler içerir. B vitaminleri gibi diğer bazı vitaminler ve mineraller meme ve akciğer kanseri riskini azaltmaya yardımcı olabilir.

Kaynaklar:

Sözcü

Nefis Yemek Tarifleri

GÜNÜN YEMEKLERİ

SERA YEMEKLER

SERA ANA SAYFA

SERA İLETİŞİM

1 cevap

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir